مصاحبه آرشیو خبر ها
پاول ندود: شبیه خرس هستم!

پاول ندود: شبیه خرس هستم!

 

پاول ندود نای‍ب‌رئیس باشگاه یوونتوس در گفتگو با كانال یوتیوب رقابت‌های سری A، در خصوص انگیزه‌ها و دلایل پیوستنش به كادر مدیریتی این باشگاه، دستاورد فصل گذشته یووه و دورنمای این تیم در فصل جدید، مكس الگری و كریستیانو رونالدو اظهارت جالب‌توجهی را بیان كرده است.

 

ریشه نام‌خانوادگی من از كلمه «Nedvě» گرفته شده كه در زبان چكی به معنای «خرس» است؛ معنایی كه شاید به برخی از كاركترهای شخصیتی من نیز بی‌ارتباط نباشد. زندگی به من آموخته كه بهترین نتایج تنها در سایه كار و تلاش توأم با رنج و سختی به دست می‌آیند. از این منظر به فامیلی‌ و اینكه اهل كشور جمهوری چك هستم، افتخار می‌كنم.
اگر قرار باشد سه رویداد مهم در طول زندگی كاری‌ام انتخاب كنیم، پیش از هر چیز «لاتزیو» را برمی‌گزینم. وقتی برای نخستین بار به كشوری جدید و غریبه وارد شدم و در مسیر یك تجربه جدید قرار گرفتم این باشگاه بود كه به من شناخت كافی برای ادامه راه را داد. دوران حضورم در شهر رم را بسیار دوست دارم؛ در آن سالها همه چیز خوب بود و موفق شدم با این تیم فاتح اسكودتو نیز بشوم. دومین اتفاق اثرگذار در زندگی‌ام پیوستن به یوونتوس بود؛ تیمی كه اصلی‌ترین سهم در زندگی فوتبالی‌ام را ایفا كرد. سومین انتخابم نیز به آخرین دیدارم باز می‌گردد؛ روزی كه با لباس یووه در مقابل لاتزیو آخرین بازی‌ام را انجام دادم. هیچ‌وقت فراموش نمی‌كنم اندره‌ا آنیلی آن روز پس از مدت‌ها برای دیدن من به ورزشگاه آمده بود.
نخستین بار این رئیس (آنیلی) بود كه به خانه من آمد. با هم حرف زدیم و او به من گفت كه می‌خواهد مدیریت یوونتوس را در دست بگیرد. آنیلی به من گفت: «دوست دارم كنارم باشی و به من كمك كنی. تو با فوتبال و حواشی‌اش بهتر از من آشنایی.» می‌دانستم كه پذیرفتن این درخواست یكی از دشوارترین تصمیمات زندگی‌ و در عین حال یكی از مطبوع‌ترین پیشنهادات كاری در تمام عمرم خواهد بود. پس در نهایت آن را پذیرفتم. 
اكنون می‌توانم با قاطعیت بگویم كه به تمام جزئیات و كلیات ریز و درشت این كمپانی اشراف پیدا كرده‌ام. شاید روش و زاویه دید من و آندره‌ا با هم تفاوت‌هایی داشته باشد اما همیشه با هم تصمیم می‌گیریم و از نظرات و دیدگاه‌های یكدیگر حمایت می‌كنیم. شاید بتوان گفت من یك معاون نسبتاً‌ متفاوت هستم! خاص بودنی كه می‌تواند نشأت گرفته از فوتبالیست بودنم در سالهای نه‌چندان دور باشد؛ از آن لحاظ كه با فضای رختكن آشنایم، بازیكنان و دغدغه‌هایشان را می‌شناسم، مربیان را درك می‌كنم و به خوبی می‌دانم در لحظات و موقعیت‌های مختلف چگونه باید با آنها روبه رو شد. البته تمام اینها كه گفتم تنها 10 درصد كار است و الباقی جز در سایه مطالعه حاصل نخواهد شد. برای مدیری موفق بودن باید پیش از هر چیز متواضع بود. باید تمایل فراوانی به یاد گرفتن داشت و برای تمام نظرات و درخواست‌های طرفداران ارزش قائل شد.
فصل گذشته به هشتمین اسكودتوی متوالی‌مان دست یافتیم و سوپركاپ را نیز به خانه آوردیم. این یعنی 50 درصد غنائمی كه می‌بایست كسب می‌كردیم را از آن خود كردیم. 50 درصد باقی؟ ! باید پذیرفت كه قرار نیست همیشه فصل را با بالاترین درصد فتوحات به پایان رساند. 
به نظرم تنها دو بازیكن در یك دهه گذشته موفق شدند بر فوتبال اروپا و جهان تلسط پیدا كنند؛ كریستیانو رونالدو و لیونل مسی. اینكه ما موفق شدیم یكی از این دو اعجوبه را به خدمت بگیریم قطعاً باعث افتخار است. انتقال رونالدو به یووه باعث رشد باشگاه ما و حتی فوتبال ایتالیا شده است. پشت كریستیانو رونالدویی كه شما در زمین می‌بینید كوهی از تلاش قرار گرفته؛ او به خوبی منعكس كننده «یوونتوس» است؛ كاركتر سخت‌كوش و همیشه مایل به پیروزی. او بهترین انعكاس از آن چیزی است كه یوونتوس همواره به آن تأكید داشته است.
الگری مربی خوبی بود. بگذارید اینطور بگویم: او خیلی خیلی خوب بود. یك مدیر لایق؛ چه در مدیریت قهرمانی و چه در مدیریت تیمی. با اینكه هر ساله مشكلات مختلفی پیش روی او قرار داشت اما او با بهترین شیوه آنها را رفع و رجوع می‌كرد. می‌توانست در هر بازی تركیبی دگرگون شده نسبت به بازی قبل به میدان بفرستد اما همچنان پیروز از زمین بیرون بیاید. الگری در نحوه استفاده از بازیكنان در تركیب و بهره جستن از آنها در پست‌ها و نقش‌های مختلف یك متبحر به تمام معنا بود. به همین دلایل است كه به نظر من او یكی از قوی‌ترین مربیانی بوده كه تا به حال در یوونتوس حضور داشته است.
این را خوب می‌دانیم كه حتی اگر رقابت‌های امسال در دشوارترین كیفیت ممكن نیز باشد اما ما می‌توانیم پیشرفت كنیم و به موفقیت برسیم. ما فصل جدید را با فكر فتح سری A و كسب نهمین اسكودتوی پیاپی آغاز كرده‌ایم.

 

پاول ندود 46 ساله در دوران حضورش در یوونتوس همواره یكی از بازیكنان ثابت بیانكونری به حساب می‌آمد و در زمره سخت‌كوش‌ترین بازیكنان زمین بود. هافبك تهاجمی چك‌تبار یووه حتی در سال 2006 و پس از تبعید بانوی‌پیر به رقابت‌های سری B نیز این تیم را تنها نگذاشت و یكی از وفاداران به لباس سیا ه و سپید غول‌های تورین بود. 327 بازی و 65 گل زده آماری است كه او در طول 8 فصل همراهی با یوونتوس به آن دست یافت.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: